Sunday, January 12, 2014

Mudahnya berpantang dengan Set Pantang SHAKLEE !

Assalamualaikum & Selamat Petang!!

OK, dalam entri Set Subur Shaklee, saya ada maklum nak kongsi pengalaman menggunakan Set Pantang Shaklee.

Ni diaaaa.....
 
Teruja betul nak kongsi, sebab memang saya amalkan sepenuhnya Set Pantang Shaklee ni, almaklumla nak badan betul-betul sihat, cepat recover dan SLIM, of course lah, kan! Sebab saya faham badan saya ni kalau tak jaga makan, mesti cepat naik cikibum,cikibam bam lah jadinya. Alhamdulillah, berat badan turun pada berat asal sebelum saya hamil. Sekarang ni tengah berusaha untuk dapatkan kembali berat badan waktu mula-mula kawin dulu, haaa..segalanya tak mustahil asalkan konsisten mengamalkan gaya hidup sihat ^_^.Ini belum lagi cuba Set Kurus Shaklee, akan dikongsi dalam entri yang lain, k!

Entri ni saya nak kongsi testimony saya sebagai pengguna Set Pantang Shaklee :-


 
Gambar SEBELUM tu saya waktu pregnant 6 bulan ++ . Kulit muka saya kusam, opismate kata saya bakal dapat anak perempuan, sebab tu nampak comot, baby ambil seri ibu dia....tak kurang juga yang kata baby lelaki sebb tu x nampak seri..uhuhuhu..saya senyum je, yang penting baby dalam kandungan dan mummy nya sihat. :).
 
Gambar SELEPAS tu saya dah lepas pantang. Baby Imran baru 76 hari. Kedua-dua gambar tu tanpa make-up ye sebab saya ni bukan jenis 'beradun' depan cermin uhuhu. Mak saya notice yang kulit muka saya nampak cerah sikit dari sebelumnya. Suami pun ada tegur perkara sama. Saya tahu bukanlah putih melepak yang saya idamkan, tapi cerah  berseri dari dalam walau sikit-sikit pun alhamdulillah, yang pasti ada perubahan! Dan yang best ada beberapa opismate tegur saya dah 'slim' sket. ^_^
 
Setiap suplemen dalam Set Pantang Shaklee ni ada sumbangan dan pengkhususannya tersendiri. Boleh klik pada gambar di atas untuk mengetahui khasiatnya masing-masing. Pengambilan dalam bentuk pil ni memang mudah dan boleh dibawa kemana sahaja dalam bekas pil.

Berjaga malam memang sinonim dalam waktu pantang. Alhamdulillah, walaupun tak cukup tidur, saya tak alami pening-pening siangnya. Badan rasa bertenaga, sampai mak pun hairan kenapa susah betul saya nak tido waktu siangnya. ^_^

Baby Imran demam kuning, so saya ambil alfalfa selepas 50 hari. Pengeluaran susu sebelum dan selepas ambil alfalfa memang berbeza, pengeluaran susu lebih menggalakkan. Saya dah pasang niat nak breastfeed Imran selama yang boleh, kalau dapat sampai 2 tahun, insyaallah, moga Allah restu.Amin.
 
Saya sendiri telah mengamalkannya dan memang saya akan syorkan kepada sesiapa sahaja yang bertanya nak guna produk apa untuk berpantang nanti.Terima kasih emak, sebab cadangkan kepada saya, walaupun dah ada niat nak guna set ni.  Amat berbaloi sebab tika dan saat ini saya masih guna sebahagian suplemennya. Yelah dah mula bekerja, saya harus mengekal dan mengoptimumkan momentum energy agar dapat melaksanakan tanggungjawab sebagai isteri, pekerja dan terbaru sebagai ummi kepada Imran ^_^.

Yang best, Set Pantang Shaklee turut membantu menggalakkan pengeluaran susu ibu ye!!

Set pantang Shaklee terdiri daripada Premium iaitu set lengkap juga ada bagi set asas mahupun set bajet, mengikut keperluan dan bajet ibu-ibu sekalian.

Bagaimana cara pemakanan? Jadual pengambilan?

Semuanya akan saya kongsikan beserta tips untuk keberkesanan ibu-ibu sekalian terutamanya yang akan kembali kerja selepas habis pantang. Konsultasi percuma ikhlas dari saya kerana saya sendiri mengalami dan merasai manfaat Set Pantang Shaklee ini , Alhamdulillah ^__^ (Sekali lagi terima kasih emak sebab cadangkan set ini)

Saya ingin anda turut merasai manfaatnya. Mudah, Selamat dan Halal! Terbaik untuk Ibu pastinya terbaik juga buat si comel !!

Saya sedia untuk dihubungi ^__^

PM/SMS/Call/Whatsup saya : 0124377941
FB: Nor Asyikin Abu Hassan
Like FB Page : Vitas4All
Saya Pengedar Sah Shaklee Anda : 1069061
COD Area : Bukit Jalil, Sri Petaling, Cyberjaya, Dengkil, Putrajaya dan Bandar Kinrara
Pos Laju dengan segera bagi di luar kawasan ;)

0 comments:

Post a Comment