Sunday, April 13, 2014

Nak Kulit, Rambut dan Kuku yang Sihat & Cantik? Semestinya dengan Shaklee

Kesihatan dan kecantikan Kulit, Rambut dan Kuku


Soalan: Seringkali kita dengar suplemen membantu meningkatkan kualiti kulit, rambut dan kuku. Efektif ke????

Jawapan:

Kebanyakan orang mendapati nutrisi asas yang diperlukan oleh kulit, rambut dan kuku dari multivitamin dan diet yang sihat dan seimbang.

Walaubagaimanapun, tidak dinafikan, kita sering terdedah kepada cahaya matahari untuk masa yang lama, atau berada di dalam bangunan yang mempunyai penghawa dingin di mana keadaan ini menyebabkan kekeringan dan efek penuaan pramatang kepada kulit, rambut dan kuku.

Untuk mencegah penuaan pramatang dan memastikan kulit, rambut dan kuku lebih sihat dan radian, disarankan individu itu memberi tubuh badan dengan pengkhususan vitamin, mineral, antioksidan dan nutrisi yang bersesuaian melalui makanan yang sihat, suplemen mahupun penggunaan produk luaran.

Kesihatan kulit, rambut dan kuku kita adalah mencerminkan kesihatan dalaman . Kondisi kulit seperti kulit kering adalah manifistasi  keperluan dalaman tubuh termasuklah nutrisi yang diperlukan.

Kajian menunjukkan bahawa vitamin-vitamin, mineral,antioksidan dan asid lemak berikut dapat menyokong dan meningkatkan kualiti dan kecantikan kulit, rambut dan kuku.

Vitamin C

Vitamin  C membantu tubuh badan membina sel protein dinamakan ‘kolagen’ tisu penyambungan utama dalam kulit. Kepentingan antioksidan ini termasuk mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas berpunca dari cahaya matahari, asap dan pencemaran. Buah sitrus, kiwi, blackurant dan cili merah antara sumber vitamin C.

Vitamin E : Vitamin E adalah antioksidan hebat dan juga penting dalam proses penyembuhan dan pemudaran parut. Ianya juga menyihatkan sel darah merah di mana banyak oksigen dan nutrisi dapat dihantar ke permukaan kulit. Vitamin E turut membantu mengurangkan kedutan dan menjadikan tekstur kulit lebih lembut dan halus.


American Academy of Dermatology (AAD) mencadangkan 400 unit Vitamin E seharian untuk mengurangkan risiko kemusnahan sel kulit oleh cahaya matahari dan sel yang menyebabkan kanser.

Vitamin E adalah larut dalam lemak, disarankan pengambilan mengikut dos yang ditetapkan .Ianya boleh didapati dalam minyak bunga matahari, minyak zaitun, sayuran berdaun hijau i.e bayam.

Vitamin A : Vitamin A penting untuk kawalselia dan membaiki tisu; kemerosotan vitamin A badan menyebabkan kekeringan kulit dan mengelupas. Vitamin A boleh didapati dalam buah APrikot, sumber tenusu dan sayuran seperti brokoli dan lobak merah.

Vitamin B Complex : Biotin adalah salah satu vitamin B yang penting dan asas kepada kesihatan kulit, kuku dan rambut.Badan manusia menghasilkan biotin dan juga boleh didapati dalam makanan seperti pisang, telur, out dan nasi.

 Selenium : Selenium bekerjasama dengan Vitamin E sebagai antioksidan dan berperanan utama dalam mencegah kanser kulit. Makanan yang kaya dengan mineral ini ialah telur dan roti bijirin.

 Zinc: Kekurangan zinc boleh  menyebabkan kuku rapuh, jerawat dan kulit kering. Zink berfungsi dalam mengawal penghasilan minyak punca jerawat. Makanan yang mengandungi zink termasuklah tiram dan daging.

 Asid Lemak : Asid lemak ini didapati pada ikan berminyak dan kekacang dan penting untuk rambut yang sihat.Pengambilan minyak ikan dan EPO membantu melembap dan menghaluskan kulit.

Sebagai rumusan, pendekatan terbaik untuk kulit, rambut dan kuku yang sihat adalah dengan tidak mengabaikan langkah-langkah asas seperti berikut:-

·         Minum air dengan cukup

·         Guna produk yang lembut untuk bersihkan kulit

·         Sentiasa guna krim pelindung matahari

·         Mengamalkan diet yang seimbang dan sihat

·         Langkah bijak ialah dengan mengamalkan suplemen yang bernutrisi untuk memulihara dan memelihara kesihatan dan kecantikan kulit, rambut dan kuku.

Semestinya SHAKLEE!
Suplemen Shaklee bagi kesihatan dan kecantikan KULIT, KUKU dan RAMBUT adalah pilihan berkualiti dan terbaik, menepati keperluan dan saranan di atas.

Vita-E Complex Shaklee:
1 kapsul terdiri daripada 400IU Vitsamin E dan 65 mcg Selenium. Turut terkandung Ekstrak biji Anggur dimana ketiga-tiga elemen ini melengkapi aktiviti dan kesan Vitamin E sebagai pelengkap makanan.

120 biji, hanya sebiji sehari untuk keperluan harian Vitamin E anda selama 4 bulan. Berkualiti dan ternyata Berbaloi!

Vitamin C Sustained Release VITA-C PLUS, Shaklee
1 tablet terdiri daripada 525.35 mg Vitamin C. Ini merupakan produk pertama yang menawarkan Vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietary dengan system penyaluran semula jadi yang melepaskan Vitamin C sedikit demi sedikit selama 5 jam.
180 bij, hanya sebiji sehari selama 6 bulan untuk keperluan Vitamin C anda seharian. Berkualiti dan ternyata berbaloi. Pilihan yang bijak!

Carotomax, Shaklee
1 kapsul terdiri daripada 5000IU Vitamin A (100% beta carotene). Terdapat 30 kapsul untuk keperluan Vitamin A anda selama sebulan. Mengandungi ekstrak unik daripada tomato,biji benih anggur, minyak sawit,bunga Marigold dan brokoli bertunas.

Vitamin B Complex, Shaklee
1 tablet Vitamin B Complex Shaklee  mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh termasuk Biotin 150mg. Vitamin B juga penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik samada dari segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan lebih-lebih lagi penyaluran tenaga bagi proses metabolisme.

Terdapat 120 tablet, hanya 1 tablet sehari untuk keperluan Vitamin B anda selama 4 bulan. Berkualiti dan ternyata bebaloi!

Zinc Complex, Shaklee
1 tablet membekalkan 100% nilai harian bagi zink. Ianya dirumus dengan zink glukonat dengan formula berasaskan sayur-sayuran.

Terdiri daripada 120 tablet,  hanya 1 tablet untuk keperluan Zink harian anda selama 4 bulan. Berkualiti dan pilihan anda yang bijak!

OmegaGuard , Shaklee (Asid Lemak dari Minyak Ikan)
1 kapsul mengandungi 330mg Asid Lemak Omega3 yang juga turut memelihara kesihatan dan fungsi otak di samping memperbaiki kesihatan kardiovaskular.

Terdiri daripada 90 kapsul,2 kapsul sehari untuk keperluan asid lemak harian anda selama 2 bulan.
 
ESP Soy Protein Isolate Powder
Serbuk protein berasaskan non-GMO soya yang berkualiti tinggi ini membantu menyuburkan kesihatan kulit, kuku dan rambut di sampng membekalkan tenaga.

TESTIMONI PENGGUNA ESP & VITAMIN E SHAKLEE




 

Berkualiti dan sangat  berbaloi!

Produk Shaklee pastinya semulajadi, selamat dan berkesan. Kalau tak , takkan bertahan selama lebih dari 50 tahun! Testimoni di atas bukti keberkesanan pengambilan Vitamin E bersama ESP yang konsisten.
Anda boleh dapatkan semua suplemen di atas atau ingin mencuba salah satu ikut keperluan dan bajet anda. Hubungi saya untuk dapatkan suplemen bagi kesihatan dan kecantikan kulit anda. Stok sedia ada.

PM/SMS/Call/Whatsup saya : 012-4377941
FB: Nor Asyikin Abu Hassan
FB page : Vitas4All
COD Area : Bukit Jalil, Sri Petaling, Cyberjaya, Bandar Kinrara,Dengkil,Putrajaya
Pos Laju seluruh Malaysia

Saya Pengedar Sah Shaklee Anda : 1069061

 
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,  merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Post a Comment