Saturday, April 5, 2014

Kalsium dengan Magnesium & Vit D untuk Kesihatan Tulang & Gigi : OsteMatrix Shaklee




Assalamualaikum dan Salam Ceria to All readers


 
Tulang yang Sihat untuk Badan yang Sihat dan Kuat.

Sejak dari dalam perut ibu lagi pengambilan Kalsium tersangatlah penting. Malah ianya dititikberatkan sampai kita dewasa lebih-lebih lagi di usia emas. Kenapakah?

Anda seorang Wanita: Golongan wanita lebih terdedah untuk mendapat Osteoporosis terutamanya menjelang Menopous. Namun kaum Adam jangan pula ambil lewa. Di fasa menoposal,  penurunan hormone estrogen selari dengan kemerosotan kesihatan tulang menjadikan risiko untuk mendapat Osteoporosis tinggi . Osteoporosis adalah penyakit tulang di mana penurunan kualiti kesihatan tulang yang memberi risiko tinggi untuk tulang mudah rapuh dan patah . 

*Pengambilan Kalsium sepanjang hayat dengan diet yang seimbang serta senaman teratur berupaya  mengurangkan risiko Osteoporosis.
 
Anda seorang Ibu Mengandung : Si comel dalam kandungan memerlukan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat. Si Ibu turut memerlukan kalsium untuk penjagaan tulang dan gigi , kawalselia hingga hari tua. Turut membantu mengurangkan gejala hamil seperti  mual, kekejangan kaki, water retention dan stress.

Anda adalah Ibu yang sedang Menyusu : Kalsium diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi. SI ibu turut memerlukan Kalsium untuk kesihatan tulang dan gigi.

Anda pastinya golongan Dewasa (Lelaki /Wanita): Membantu kawalselia dalam kontraksi /pengecutan oto dan pelancaran saraf, membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. Semestinya untuk kesihatan tulang dan gigi. Semakin berumur kita, kepadatan dan kesihatan tulang semakin menurun...........ambil langkah bijak, jangan abaikan kesihatan tulang dan gigi kita!

 Jadual Keperluan Kalsium mengikut peringkat umur

http://ods.od.nih.gov/factsheets/Calcium-HealthProfessional/

Kenapa OsteMatrix Shaklee?



Ini adalah pilihan bijak anda kerana OsteMatrix bukan hanya sekadar Kalsium. Ianya HALAL, MUDAH DITELAN, diformulasi KHAS dengan campuran binaan tulang berkualiti tinggi termasuklah Vitamin D, Magnesium bagi meningkatkan DAYA PENYERAPAN KALSIUM dan membantu membina tulang dan gigi yang KUAT.
  • Terdapat 400mg Magnesium membantu penggabungan Kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya
  • Terdapat 400IU Vitamin D bagi menggalakkan penyerapan kalsium 
Pengambilan 4 kaplet sehari melengkapkan saranan keperluan Kalsium bagi golongan dewasa. Untuk hasil yang lebih baik, ambil 2 biji kaplet, 2 kali selepas makan.

Sebotol hanya RM61 sahaja.

*Pilihan yang tepat bagi mereka yang alah dengan produk tenusu. 

Hubungi Ekin untuk dapatkan keperluan Kalsium anda.

PM/SMS/Call/Whatsup saya : 012-4377941
FB: Nor Asyikin Abu Hassan
FB page : Vitas4All
COD Area : Bukit Jalil, Sri Petaling, Cyberjaya, Bandar Kinrara,Dengkil,Putrajaya

 Saya Pengedar Sah Shaklee Anda : 1069061







0 comments:

Post a Comment